dinsdag 25 juni 2013

hartkeks-arretjescake

Mijn leukste moment met Spring heeft te maken met hartkeks. Voor ik ooit met Spring op reis was geweest, had ik nog nooit van hartkeks gehoord. Ik kon me toen ook niet voorstellen dat iemand warm kon lopen voor koekjes die op stukjes hardboard in aluminiumfolie lijken. Maar, toen ik op de preünie van mijn eerste reis Springers hoorde praten over hartkeks... Het water liep ze in de mond terwijl ze herinneringen ophaalden aan de heerlijke lunches na een ochtend stevig wandelen, die bestonden uit hartkeks met pindakaas, ansjovis of smeerkaas. 
Ja, mijn leukste moment met Spring heeft te maken met hartkeks. 


Na een Springweekend vond ik onderin mijn tas een verfrommeld pakje van die koekjes. Ik had nog wat chocola in huis (100 g) en heb dat gesmolten met boter (75 g). Ik heb toen een pakje vanillesuiker opgelost in een koud bodempje sterke koffie (25 ml) en dat door de chocoladesmurrie gemengd. Hartkeks opengemaakt, de koekjes op de bijgeleverde aluminiumfolie in een schaaltje gedaan en toen de chocoladesmurrie eroverheen gestort. Even afgekoeld in de koelkast, en toen...mmmm...Ja, die hartkeks-arretjescake, dat was echt mijn leukste Springmoment!

Recept van: Annemarie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten